Du äger din tid.


Klockan är strax tolv. Det är typ fortfarande mörkt, och jag har gett upp hoppet att det kommer bli ljust. Iallafall inom ett par månader. I dessa dagar tror jag det blir ännu mer relevant att leta efter näring för din själ. Vilken blanding av soppa ger dig mest aptit och mest energi?

Jag letar, men är ännu inte klar. Någonstans ligger jag metaforiskt mellan en mistrone och en lök soppa. Men är fortfarande i gråzonen. Jag tror att vi i dagens teknologiska värld får en otrolig njutning att ta avstånd från det som är omkring oss konstant. Många rekommenderar att man en timma innan man går och lägger, att man släcker ner, stänger av TV och dator och bara är. Jag inser att det var väldigt länge sedan jag bara var.

"Att vara", (engelskan to be) är ett stadie. Mer än så behöver man inte göra. Det är kanske detta man borde göra. Jag har en vän som säger att hans trick är att hitta tid att "löka". Man behöver inte alltid plugga eller jobba. Man kan ta en dag av och gå och bada. Eller käka en trevlig lång lunch. Eller hälsa på den där släktingen som håller på att försvinna.

Det ändå som Du äger är din tid. Allt annat kan tas bort ifrån Dig. Och därför är det så sjukt viktigt hur vi tar hand om vår tid.
Börja planera och njut.
Bechavod!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0