Lever du eller jobbar du bara?

Låg död i 6 veckor på servicehus

Ingen märkte att kvinnan låg död på äldreboendet i Karlskrona ”Vi har brustit i vårt ansvar, utredningen får visa hur mycket.”

PRO-ordföranden: Jag är chockad


Jag tycker det sjukaste är PRO-ordförandets kommentar - "jag är chockad". Detta är skrämmande, jag blir mörk rädd skulle hon sagt. Det är katastrofalt. Välj och vraka med ord, men "jag är ckockad". Snälla Magdalena....

Att bli chockad, det blir jag när någon gått upp mycket i vikt eller någon dejtat en person man inte annat. Men detta, under all kritik. Till och med under under kritiken.

Tycker att något borde hända. Det är inte helt OK. Inte heller PK. Men jag tror att vi inte bryr oss längre. Läste på facebook en kompis kommentar där han frågade den andre om han levde fortfarane eller bara jobbade. Vi jobbar för att kunna leva, inte lever för att kunna jobba. Dock är det något dessa tiders största hemligheter. Vi måste leva livet.

Jag försöker det. Men är ruskigt dålig på det.

Min trofé går idag till Leif. Du är skön. Riktig skön.



Detta är inte Leif. Omelett kocken heter Boris. Han uppskattar livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0