Min guldfisk.

Godkväll. Samtidigt som jag skriver detta har Engla återigen publicerat två inlägg med osköna rekommendation på affärer och/eller produkter för att sedan länka med hennes "profit-länk". MEN, jag ska inte låta detta göra mig alltför arg och ta min tid. Därför om jag tillåter detta så har bloggaren också fångat mig. Gud förbjud, att jag skulle bli låta dem få ytterligare en läsare på heltid.

Jag tänkte bjuda på ytterligare en tanke för att lysa upp världen.



Jag har en guldfisk. Den bor i en blomvas. Denna fisk har jag lyckats hålla vid liv sedan sommaren. Då och då slår det mig att jag måste mata henne. Utan dessa "slåenden" hade fisken varit borta för längsedan. Hursomhelst, imorse bestämde jag mig för att tvätta vasen. Detta betyder att tömma vasen på innehållet, fisken läggs i ett litet glass, och vasen rengörs. Efter att jag städat klart tog jag fisken i handen för att stoppa tillbaka den. Då slog det mig.

Stackars fisk! På en sekund har jag vänt uppochner på din värld. Vad som tidigare sågs som en vas av möjligheter var nu en vas av begränsning. Vad som var då var inte nu. Jag släppte ner fisken och den simmade lugnt som inget hade hänt.


Vi måste öppna upp våra ögon. Otroliga tider som vi lever i.

God natt.
~

Kommentarer
Postat av: Louise

Detta är verkligen en bra blogg. Keep on writign!

2008-12-11 @ 22:02:46
URL: http://lossan.blogg.se/
Postat av: SandraLi

SKYNDA DIG ATT KILA ÖVER TILL MIN BLOGG VET JAG. ANNARS KANSKE DU MISSAR NÅGOT, VEM VET;-)

DÅ SES VI DÄR VÄNNEN.

HA EN SKÖN KVÄLL

2008-12-11 @ 22:08:45
URL: http://ihuvudetpasandrali.blogspot.com/
Postat av: Anonym

fantastisk blogg

2008-12-11 @ 22:20:18
Postat av: emma

Gó kväll på dig själv du:)

2008-12-12 @ 02:06:27
URL: http://emmagrahnwallin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0