Sorglig början på bloggarnas dag...

Dagens första inlägg hos Sveriges största bloggare:

Kenza - ett trött inlägg om hennes trötta julkalender som egentligen bara är reklam i ett roligare skall.
"Allt du behöver göra för att vara med och tävla om dagens julklapp är att registrera dig för deras nyhetsbrev...."

Stina Lee - hon är schlejf och då hon är i Thailand har hon ännu inte skrivit. Min hallonbuske går dock till henne! Hon har inte skrivit om reklam/"gratis grejer som jag tjänar massor på dig av"/trötta cashback tjänster på länge. Hon bjuder verkligen på en blogg om henne själv.
"Käkade på klong dao idag - Maten smakade skit! :p"

Kissie - även fast hon tjatar om sin trötta bloggfest (och hur hon kan gå fast hon är 17 är ett frågetecken...) så är hon inte alltför extrem med reklam. Och ärligt talat när hon visar det hon köpt/fått känns det iallafall lite ärligt och oskyldigt. Hon är ju trots allt bara sjutton, ett barn.
"Drar en vinnare redan ikväll innan klockan 12, lycka till!"

Englasshowrroom - efter en massvis kritik från hennes läsare igår på hennnes blogg om att hon endast vll tjäna pengar på sina läsare har hon inte brytt sig att svara på denna kritik. Idag bjuds det på ännu en julkalender med trött reklam. Tack för Nelly länkar och att du får 10% när jag köper via den länken. Återigen går dagens surströmming till Engla.

Engla jag är ledsen, men börja prestera. Annars förtjänar du inte så många läsare.
"I potten finns denna finfina väska från Svea sponsrad av Nelly . Åh jag är så sugen på den själv!"

Och om någon tycker att jag kastar sten i ett glashus har de fel. Jag vill genom mitt bloggande förändra lite. Så jag skiter i om Du är emot mig.

Jag bjuder på lite visa ord på bloggen istället för kommersiellt skit:

"The utlimate of transformations arise when the feeler begins to think and thinker begins to feel."



Kommentarer
Postat av: Kristian

Vi behöver fler bloggar som din Yechi.



Forsätt skriva.

2008-12-11 @ 11:52:09
Postat av: Josefine

gillar ditt perspektiv.

2008-12-11 @ 12:04:10
URL: http://jossan.blogg.se/
Postat av: Patricia

engla är besatt av att vinna på de här gratis hemsidorna...

2008-12-11 @ 18:00:54
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: Anonym

Sluta gnäll, man får väll skriva som man vill? inte är de alla som bryr sig om de du gör alla gillar olika.!!!!

2008-12-11 @ 18:35:10
Postat av: Anonym

Jag trodde folk skrev bloggar för deras egna skull? Lite som en dagbok, som folk kan välja att läsa eller inte läsa.

Om man tittar på de olika bloggarna så skriver personerna om vad dem själva tycker om eller inte tycker om, deras vardag, saker de inspireras av osv. SÅ ÄVEN DU!

Varför varför varför måste man då klaga på alla andra? Alla är vi olika, men konstigt nog är det sådan människor som du som inte förstår det och hur ska då världen någonsin utvecklas? Tro på dig själv och värna om andra! Klaga inte på folk som bloggar, klaga på krig, svält och sådant istället.

Uppenbarligen har du någon inre frustration som du MÅSTE ta itu med, eftersom frustrationen går ut över andra.

2008-12-12 @ 09:48:40
Postat av: Helena

Jag kan inte göra annat än att hålla med dig. Tycker att de bloggare som du tar upp för det mesta är skit nuförtiden. Det var annorlunda förut men nu handlar allt om pengar. Jäkligt trist.

Min favorit är Stina-Lee, hon kör lite mer sitt eget race och då hon recenserar något så upplyser hon läsarna om att hon 100%-igt fått dessa grejer för att visa dem i bloggen och är ärlig ifall sakerna suger.

Inget "Åååh, denna är underbar" bara för att företaget vill att hon ska säga det.

Dom andra är bara fejk enligt mig.

2008-12-12 @ 13:27:41
URL: http://misspoodle.blogg.se/
Postat av: Anonym

du som anonymt skrivit. trist att du inte kan ge din blogg/namn så man kan svara.



jag bloggar för jag vill kunna ändra folks åsikter. jag tycker att bloggar är ett fantastiskt forum att nå, och därför ser det tråkigt att de stora bloggarna skriver om absolut ingenting. Typ som om SVT skulle bara visa reklam, då skulle vi ha tusentals människor som slösade bort sin tid.



Jag vill förändra. Jag kommer förändra. Anonym följ VÅR KAMP!

2008-12-12 @ 14:01:54
URL: http://tavlaovinn.blogg.se/
Postat av: Ida

Någon måste ju vara den som granskar kritiskt... Tycker du lyckas komma med konstruktiv kritik utan att det blir skitsnack, du underbygger ju med varför du är kritisk!

2008-12-12 @ 17:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0