Trevlig helg. Ta en bit.

Min mor har alltid sagt att när man är sjuk ska man äta det man är sugen på. (Min mor har alltid velat bli doktor, så hon är har någon oförklarlig teori varför detta är bra). Men jag håller med henne, men till vardags också! Det är sällan vi vill ha mat som är alltför onyttig. Finns dock vissa undantagfall. Personligen föredrar jag nyttig och färsk mat framför onyttig. Men som jag tidigare skrev, det finns en poäng att ge mat för själen. Den ska vara både nyttig men också sånt vi vill ha. Mår själen bra är det ok att ha lite extra handtag.

Jag kände en vars far bara drack bantningsdryck. Istället för att äta lunch på jobbet tog han sig sin pulverdricka och promenerade i 50 minuter. Han gick ner från 120 kg till säkert 80 - 85 kg. Det behövde han. För vissa personer är denna drastiska förändring nödvändig. Men för andra inte. Och inget vi ska förespråka eller marknadsföra.

Vi får inte glömma bort det trevliga med maten. Samtalen, stämningen, konsten. Därför tycker jag vi alla ska ta en bit mat denna helg som vi verkligen vill. Är du sugen på den där ölen eller drinken. Varför inte? Lama lo? TA DEN. Börja träna kan vi göra efter nyår.

Jag ska till mina föräldrar och äta i ikväll b''h.
Ha en trevlig helg.




Kommentarer
Postat av: Anonym

tack och trevlig helg till dig!

2008-12-12 @ 13:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0